Posts Tagged ‘Dainik Bhaskar’

The media Marwari who’s a ‘proper Tam-Brahm’

8 March 2014

goenka

After a long period away from the arclights, Viveck Goenka, the scion of one of India’s most influential newspapers, The Indian Express, is slowly bouncing into the main frame.

He is now playing an increasingly hand’s-on role at his own paper, making key decisions; is seen at media events, is making his presence felt on industry bodies—and is starting to give interviews.

In his first formal powwow in 20 years, in a special issue on Marwaris in the business magazine Forbes India, the chairman of the Express group, talks fondly of his grandfather, the late Ramnath Goenka, and even poses with his son Anant Goenka in a photograph (above) in the paper’s presses.

Viveck Goenka tells Forbes India:

# “Ramnathji taught us never to compromise on editorial values and freedom… to be fearless and not to be aligned to any political party. I have had a whole lot of people threatening me.”

# “There was one thing clear about Ramnathji. ‘If I have an end-goal, I don’t care how I reach that…’ I agree with him but not everyone does.”

# “I see myself as a proper Tamilian Brahmin [Goenka grew up in Tamil Nadu], that’s my upbringing.”

***

The chairperson and editorial director of Hindustan Times, Shobhana Bhartia; Subhash Chandra and his son Punit Goenka of Zee; Gulab Kothari and his sons Nihar Kothari and Siddharth Kothari of Rajasthan Patrika, are the other media Marwaris featured.

The interviews give an inside view of the austere and conservative business and management ethic of the original media Marwaris, which later generations are eagerly dismantling.

# Shobhana Bhartia: “When we started innovative advertisements, my father [K.K. Birla] was taken aback. ‘No, we can’t do this. You can’t affect page one, can’t place something in the middle of it.’ I can understand that his generation was not used to these things. He felt colour pages would be more like a comic book.”

# Anant Goenka: “[As a Marwari, I have] an inherent drive to spend wisely and to build wealth. Whether large or small, [the 2,500 sq ft bachelor pad he bought after running up hefty hotel bills] is our own. It’s a Marwari thing. We are obsessed with appreciation.”

# Punit Goenka: “It is clear that we are in the business to make money; we are not here for charity or for building power or influence.”

# Gulab Kothari: “If you borrow money for growth, I believe you can’t reverse that decision. The question is, do I give my children 100 per cent of the business or leave them to deal with an outsider who I sold a stake to? My view is, expand less and gradually… we don’t need to jump the gun by taking debt.”

The Marwaris who own The Times of India group, Dainik Bhaskar and Dainik Jagran “did not participate in the story or were not available”.

Photograph: courtesy Forbes India

Also readWhen Samir served a thali, Vineet served a scoop

‘Zee is the only news channel making money’

A Kannada paper breaks RG’s code of silence

17 February 2014

Screen_Shot_2014-02-16_at_9.26.42_am

Even before he sat down last month with Kalpesh Yagnik of Dainik Bhaskar and Arnab Goswami of Times Now for one-on-one interviews, Congress vice-president Rahul Gandhi had met Editors in Delhi off and on, more off than on.

These meetings were long, relaxed,  informal but strictly off the record.

Smart phones and cameras had to be deposited with the security guards before entering the venue, where on each chair lay a piece of cardboard with a pencil to take notes.

Attendees were free to report what was uttered without directly quoting Rahul Gandhi or suggesting that he was the source. So, “highly placed Congress sources said…” kind of stories were legion even if nothing earthshaking had been revealed.

The arrangement worked neatly in Delhi where the deference to power borders on stenographic servility.

Not so in the rest of the country.

As “The Candidate who doesn’t say he is The Candidate” goes around the country spearheading his party’s election campaign, his media meisters are enabling journalists from the  “regional” media to come face to face with Gandhi. And the results are not always to script.

In Karnataka, on Saturday, Rahul Gandhi met Bangalore’s editors informally “not for reporting“—and if Ajay Maken & Co expected stenographic servility in cyber-coolie capital, they were in for a surprise.

Kannada Prabha, the daily newspaper that mobile phone baron turned media baron Rajeev Chandrasekhar bought from the New Indian Express group, front-paged Rahul Gandhi’s interaction with the media, accompanied by a photograph shot with a cell phone.

Editor-in-Chief Vishweshwar Bhat recorded his impressions of the 45-minute meeting, with a three-deck headline saying it all: “It’s nice to see and hear Rahul’s words, but they are impractical. He is a good purchaser/ customer of his own ideas”.

On his Twitter account, Bhat wrote: “Rahul freely and excessively used the words, system and process. After 20, I lost and stopped the counting.”

And over a six-column story that spills on to page 8, Bhat provides his interpretation of all Gandhi said.

“When he repeatedly spoke of inner-party democracy, and the requirement for a new atmosphere, a new system and a new culture in the party, The Times of India‘s Washington correspondent Chidanand Rajghatta (who hails from Bangalore) said to Rahul:

“We have been hearing the same words, since the party’s Bombay national executive meeting, for the last 25 years. But the party has remained the same and the dinosaurs have survived.”

“For a moment, Rahul was stumped, and then said maybe Chidu shouldn’t have used the word ‘dinosaurs’.”

For the record, Rahul Gandhi held a similar interaction in Bhubaneshwar on February 9, which one participant described as “super-boring“.

Also read: Is “Modi Media” biased against Rahul Gandhi?

‘Media’s Modi-fixation needs medical attention’

Mani Shankar Aiyar launches into Arnab Goswami

Not just a newspaper, a no-paid-news newspaper!

1 November 2013

bhaskarnews

It speaks for the level of distrust that the media has managed to earn for itself that the front page of the Hindi daily Dainik Bhaskar carries an emblem in Hindi (right) alongside the masthead, in the space usually reserved for ear-panel advertisements, proclaiming “No Paid News”.

dna

Two years ago, the Bombay newspaper DNA, in which the Dainik Bhaskar group held a stake (which it later divested in favour of Subhash Chandra‘s Zee) too carried a similar logo.

When The Hindu started printing an edition from Mohali in 2011, its then editor-in-chief N. Ram made a front-page declaration that it would not serve up news that somebody else has paid for”.

***

Dainik Bhaskar‘s “No Paid News” emblem, however, does not appear in Divya Bhaskar, the Gujarati paper owned by the group.

The paper was in the news last Sunday when it carried a front-page, eight-column flyer-interview by Dhimant Purohit on Sunday, quoting the State’s chief minister Narendra Modi as saying that India’s first prime minister Jawaharlal Nehru had not attended the funeral of home minister Vallabhbhai Patel.

Dainik Bhaskar too carried the Divya Bhaskar story as a page-one, eight-column flyer, but two days later, Divya Bhaskar later printed a front-page “clarification”

Soon after the clarification, Modi tweeted, “Divya Bhaskar has clarified on a statement about Sardar Patel’s funeral wrongly attributed to me. I thank them for it.”

et

In a simple but smart use of archival material, The Economic Times ran a graphic, containing the front-page of The Times of India, which called Modi’s (and Divya Bhaskar‘s) bluff.

Images: courtesy Divya Bhaskar, Dainik Bhaskar, The Economic Times

Also read: Good morning, your paper is free of paid news

A paper without paid news for North Indians

***

‘Media’s Modi-fixation needs medical attention’

How Narendra Modi buys media through PR

Modi‘s backers and media owners have converged’

‘Network18′s multimedia Modi feast, a promo’

For cash-struck TV, Modi is effective TRP

Look, who’s putting up a statue for press freedom

8 October 2013

Of all the noxious fumes that emanated from the coal allocation scam that hit UPA-II in 2012, was the perils of political and business interests of media owners and groups, which extend beyond the media.

For, among the impressive list of beneficiaries of “Coalgate” was the name of Vijay Darda, the Congress MP who runs Maharashtra’s largest circulated newspaper Lokmat.

dardasot_0309

Darda refuted the charges in September 2012, but his son Devendra Darda and nephew Rishi Darda (son of his brother Rajendra Darda, a Congress MLA who is Maharashtra’s education minister) were questioned by the central bureau of investigation (CBI) in November that year.

Vijay Darda himself was interrograted earlier this year. (Shortly after the coal scam hit the ceiling, the Congressman made news for calling the BJP’s Narendra Modi a “lion of Gujarat“).

Now, Lokmat Media is setting up a “Statue of Freedom of Press” at its state-of-the-art printing plant at Butibori in Nagpur. Unveiling the statue on Sunday, October 13, will be the Union home minister, Sushil Kumar Shinde, “in the august presence of dignitaries from different fields”.

Besides Lokmat in Marathi, the group also publishes Lokmat Samachar in Hindi and Lokmat Times in English. It also owns IBN-Lokmat, a Marathi language news channel.

Vijay Darda is a former president of the Indian Newspaper Society (INS).

Also read: From the desk of the hon’ble MP

Power plans of DB Corp, Dainik Bhaskar & DNA

Shekhar Gupta storms into India Today powerlist

19 April 2013

Thirteen out of India Today magazine’s 2013 ranking of the 50 most powerful people in India have interests in the media, but only two of them (former Indian Express editor Arun Shourie, Times Now editor-in-chief Arnab Goswami, Indian Express editor-in-chief Shekhar Gupta) are pure-play journalists.

The chairman of the press council of India, Justice Markandey Katju, is a new entry at No. 50, just as Gupta is at No. 45, Hindustan Times bosswoman Shobhana Bhartia at No. 39 and Star India CEO Uday Shankar at No. 26.

***

No. 1: Mukesh Ambani, chairman, Reliance Industries and “virtual owner” of TV18 (up from No. 3 in 2012)

No. 4: Kumaramangalam Birla, chairman Aditya Birla group, and 27.5% stake holder in Living Media (up from No. 5): “sings Hindi film songs, although only in close family circles”

No. 7: Samir Jain and Vineet Jain, The Times of India, down from No.6 last year

No. 26: Uday Shankar, CEO, Star India (new entry)

No. 28: Kalanidhi Maran, chairman and MD of Sun Group (up from 49 last year)

No. 31: Mahendra Mohan Gupta and Sanjay Gupta, chairman and CEO, Dainik Jagran (No. 31 last year)

No. 35: Subhash Chandra, chairman, Zee television and DNA (No. 35 last year)

No. 39: Shobhana Bhartia, chairman and editorial director, HT Media (new entry): Her home in Friends Colony (West) in Delhi was acquired from the erstwhile royal family of Jind.

No. 36: Raghav Bahl, MD, Network 18 (up from No. 44)

No. 38: Arun Shourie (new entry): His dictum: “We must learn to be satisfied with enough and enough is what we have at the moment.”

No. 41: Arnab Goswami (up from 46): “Plays loud music on his iPod before every show to unwind.”

No. 45: Shekhar Gupta (new entry)

No. 50: Justice Markandey Katju, chairman, press council of India (new entry): The Ph.D. in Sanskrit asked Lucknow lawyer S.K. Kalia who entred his court, ‘Ab tera kya hoga Kalia‘?

***

Photograph: courtesy Indian Express

***

Also read: 12 media barons worth 2,962, 530,000,000

10 media barons in India Today 2010 power list

26% of India’s most powerful are media barons

An A-list most A-listers don’t want to be a part of

Blogger breaks into Businessweek most powerful list

***

The Indian Express power list

2012: N. Ram, Arnab Goswami crash out of power list

2011: Arnab Goswami edges out Barkha Dutt

2010: Arun Shourie more powerful than media pros

2009: 11 habits of highly successful media people

12 media barons worth Rs 2,962,530,000,000

6 November 2012

Twelve media barons in Forbes India‘s list of the 100 richest Indians are worth $54.6 billion, in other words Rs 2,962,530,000,000.

There are five pure-play media barons in the Forbes list: Subhash Chandra of Zee (total worth $2.9 billion) at No. 22, Kalanidhi Maran of Sun ($2.8 billion) at No. 24, Indu Jain of The Times of India ($1.9 billion) at No. 31, Shobhana Bharatia of Hindustan Times ($620 million) at No. 93 and Ramesh Agarwal of Dainik Bhaskar ($580 million) at No. 95,

There are seven others with partial media interests: Mukesh Ambani of TV18-ETV ($21 billion) at No. 1, Shashi and Ravi Ruia of TimeOut ($8.1 billion) at No. 8, Kumar Mangalam Birla of Living Media ($7.8 billion) at No. 10, Anil Ambani of Bloomberg ($6 billion) at No. 11, Rajan Raheja of Outlook* ($2.2 billion) at No. 29 and Sanjiv Goenka of Open ($725 million) at No. 80.

***

The Forbes special issue features a four-page profile of Satyan Gajwani, the son-in-law of The Times of India‘s bossman Samir Jain and CEO of Times Internet Limited (TIL), the group’s digital arm.

“It was in the last year of Stanford that Satyan’s life took a turn when he met Trishla Jain. “I didn’t know anything about Trishla’s family. We dated through college. We both moved to New York, she was doing other work at NYC.”

# Samir Jain told Gajwani that he really should think about coming to India. “He said a lot of strategic decisions are going to be made in next six months that may have long term impact, so you should be part of them.”

# “Fortunately, Trishla’s dad was very progressive, both in terms of intellect and culturally. He was convinced that we would have married anyways. He said, you are already my son for all practical purposes. So I moved here as her boyfriend and lived with them in Delhi for six months. And then when I was comfortable, we got engaged, and a year-and-a-half later, we got married in 2011.”

# “I have the autonomy to make a big change in our culture and processes. It’s partially because I am the family.”

# That Gajwani has come into Times Internet Limited at the top, as CEO, has had many people saying his success was not earned. That includes his own father. “My dad says you should work your way up a company, slog it out for five years first, so he’s like, you’ve just got put in this position so soon.”

# “In India there is a hierarchical perception: They will agree because I am the boss. That is not what I want, my intention is to stimulate debate.”

# “Digital media is different from other media. Most media companies suck at it.”

# Trishla is now carrying their baby and in a few months, they’ll be parents. “So I have got four more months of being able to work very hard and then life goes normal. He does not want to ‘outsource’ parenting. “I am excited to have kids, but if it’s too much to handle then I can just give them to Samir Uncle.”

* Disclosures apply

***

Also read: Forbes can name India’s second richest woman

External reading: How did Satyan Gajwani become CEO at 27?

How media misuses subsidised land: Episode 324

23 August 2012

The misuse of land allotted for media houses is rampant. In Chhattisgarh, several newspapers—including Dainik Bhaskar—have now been slapped with notices for violating the deed under which they were given government land at a concession. An audit found these premises being used for commercial purposes.

The Indian Express reports on six of them:

DAINIK BHASKAR

Audit report: Land given in 1985. A new building, where the paper is likely to shift soon, is under construction. “Construction is on above ground+3 floors, which is illegal. According to the display board of Bhaskar Group at the spot, DB City, Corporate Park, is being constructed, and contact numbers are also mentioned for taking shop/office on lease/rent… the government should cancel the deed and take possession of the land. But the authorised officer did not conduct a ground survey and the Bhaskar Group is being given undue benefit.” The report said the newspaper had taken unauthorised possession of an adjoining 9,212 sq ft belonging to the jail department.

In September 2009, the Raipur administration sent a notice to the newspaper to deposit Rs 7.62 crore by March 2011. Reminder sent in April 2011; amount not deposited.

Present status: When The Indian Express called the number 8962112000 displayed on the “DB City, Corporate Park” billboard, a person who identified himself as Rajneesh Tiwari, marketing executive of Bhaskar Group, said only a few floors in the building would be for press purposes and the remaining would be corporate offices. “Agreements have been signed with several MNCs and they are soon opening their corporate offices. We are also planning a rooftop restaurant.”

Newspaper’s response: “No violation of the land deed.”

Read the full report: Chhattisgarh newspapers get notices

Also read: Power plans of DB Corp, Dainik Bhaskar & DNA

‘Media houses are sitting on land leased at one rupee’

Bangalore journos named in site allotment scam

Kuldip Nayar on Shekhar Gupta, N. Ram & Co

5 July 2012

Kuldip Nayar, 89, the grand old lion of Indian journalism—former editor of the Statesman in Delhi, former managing editor of the United News of India news agency, former correspondent of the London Times, former media advisor to the late prime minister Lal Bahadur Shastri, former high commissioner of India to the United Kingdom, and above all a secular, liberal peace monger—has just published his memoirs.

Titled Beyond the Lines (Roli Books, Rs 495), the book brings home a man who can legitimately claim to have seen Mahatma Gandhi at prayer, quizzed Jawaharlal Nehru, watched Mohammed Ali Jinnah closely, worked with Shastri and Govind Ballabh Pant, all figures who are part of history books to whole generations.

The book also throws light on Nayar, the lionhearted journalist who opposed the Emergency and rubbed shoulders with generations of journalists and proprietors:

***

SHANTI PRASAD JAIN, The Times of India: T.T. Krishmachari was still in the cabinet when Shastri assigned to me the task of findings out from Shanti Prasad Jain whether he would be willing to sell Bennett Coleman, which published the Times of India, Nav Bharat Times and other publications. They were being run by a board that the government had appointed when TTK told Nehru that the owners had been found indulging in malpractices.

Shanti Prasad and his talented wife, Rama Jain, were known to me as we played bridge together. Shanti Prasad had told me to start a Hindi UNI service which he promised to subsidize. I was embarrassed to have to carry Shastri’s message to him. He was upset. He told me that even if he had to sell all his business, including the house in which he was living, he would never sell the Times of India. Shastri returned Bennett Coleman to him.

***

C.R. IRANI, The Statesman: I was unhappy in the Statesman. Irani had reduced me to the position of consulting editor from resident editor. He then wanted me to vacate my room as well, and asked me to sit somewhere else. Subsequently, he withdrew my peon and telephone too.

What hurt me most was that a colleague and a friend S. Nihal Singh, tried to effect the changes. It was in fact he who conveyed Irani’s decision to me. Nihal’s attitude exuded authority which was humiliating. I could understand Irani’s action but not those of Nihal who himself subsequently suffered at Irani’s hands and had to leave the Statesman.

The only person who stood by me during those days was my secretary, G. Barret. She refused to work with Nihal and preferred to stay on with me. I was reduced to writing only my weekly column, ‘Between the Lines’. Irani tried to stop that too but did not succeed because the editor N.J. Nanporia refused to permit that.

***

SHEKHAR GUPTA, The Indian Express: I hired many journalists but two of the recruits, Shekhar Gupta and Madhu Kishwar, became celebrities. Shekhar Gupta called me his ‘guru’ but showed no respect when he stopped my fortnightly column. By then he had become all in all in the Express, circumstances having helped him to occupy the position of editor-in-chief. He also became abnormally affluent as well as arrogant.

I liked him when he was a simple straightforward journalist at Chandigarh. Now, Shekhar Gupta was infatuated with himself. His personal views and other considerations shaped the Indian Express which was once India’s most anti-establishment newspaper.

(Update: On its website, Roli Books has issued this clarification: “The new edition of Kuldip Nayar’s widely popular autobiography, Beyond the Lines, now comes with several changes including his remarks relating to Shekhar Gupta, Editor, the Express Group, and his reference to a former president of Sikh Student’s Union, both of which he retracted and regretted for at the launch. All subsequent editions of the book come with these changes.”)

***

RAMNATH GOENKA, The Indian Express: What shocked me was that RNG removed V.K. Narasimhan, who as editor-in-chief had kept the defiant stance of the Indian Express intact, a couple of days after Indira Gandhi lost power. His name was removed from the print line and substituted by S. Mulgaonkar’s, without Narasimhan’s knowledge.

He resigned to register his protest. The entire senior editorial staff signed a petition against Goenka’s action. I was approached to sign it. I told them that I would not do so but after speaking to Goenka who was in the guest-house. I asked if the news about Narasimhan’s removal was correct.

He said he had to restore Mulgaonkar to his position to correct the wrong done to him. ‘Was it necessary to do so in the manner you have,’ I asked. He said that he should have reverted Narasimha to his original position at the Financial Express and seemed regretful.

When I told him about the revolt in the office he said they should not forget what he has gone through during the Emergency. I could see repentance on his face. He wanted me to go to Narasimhan’s house and bring him back. I went there and found him sitting in the floor having a cup of coffee his wife had prepared. I requested him to rejoin as editor of the Financial Express and assured him that RNG was apologetic.

For Narasimhan, the question of joining the Express group again did not arise. He asked me how long had I known RNG. Before I could reply, he said: ‘Kuldeep, I have known him for 30 years. Goenka has not changed. He is as selfish as ever.’

How courageous and noble a man was Narasimhan, I thought. He had no job to go to and yet took a stand whenever there was attack on his dignity. I had close relations with the Deccan Herald family and got him posted as editor-in-chief of the newspaper.

***

AVEEK SARKAR, Ananda Bazaar Patrika: I resumed my syndicated weekly column, ‘Between the Lines’ after my return from the UK. Even within the brief period of a year when I was in London, Indian journalism had changed dramatically and become owner-driven.

For instance, Anand Bazar Patrika reflected Aveek Sarkar’s views. His father, Asok Sarkar, was a friend of mine so I treated Aveek like a member of the family. He once told me that he was the second most important person in West Bengal after Jyoti Basu, who was then alive.

Much earlier the Rajasthan Patrika had stopped publishing my column. The owner, R.C. Kulish, was a personal friend but could not tolerate my criticism of the BJP position. ‘I am not against Muslims and I have one servant from the community but they have to be kept in their place,’ he told me once. Never did I suspect that he would go so far as to stop the publication of the column. I vainly tried to meet him in Jaipur. Once when in the city, I learnt he was critically ill, so I went to his house and waited to see him but he refused to meet me.

In the case of Dainik Bhaskar, I stopped my columns because it refused to publish my piece on ‘paid news’. Although I did not name anyone the newspaper still refused to publish the column. I wrote a letter of protest to the owner and received no response.

***

N. RAM, The Hindu: My experience with N. Ram, the editor of the Hindu was disappointing. I used to write an opinion piece for the newspaper twice a week and a human rights column once a month. He stopped them because I was a friend of Malini Parthasarthy who, along with N. Ravi, was pushed out of editorial control when they were reduced to a minority in the public limited company that the Hindu is.

Ram joined G. Kasturi and a few others to constitute a majority. Ravi, modest and unassuming, and Malini, a talented journalist, suffered the most but stoically bore the humiliation. When newspapers turn themselves into companies and the majority begins to prevail, the newspaper becomes a purely commercial proposition like any corporate house.

***

SAMIR JAIN, The Times of India: Sham Lal once told me that he as the editor of the Times of India, was never rung up by Shanti Prasad Jain, the then owner of the newspaper, and that the latter did not even remotely suggest to him which line he should adopt on any particular subject. Throughout Shamlal’s long tenure, Shanti Prasad never expressed his disapproval of anything the editor wrote.

By contrast, the attitude of his son, Ashok Jain, who inherited Bennett Coleman & Co, was quite different. He was committed to commercial success and would ensure that the newspaper did not come into conflict with his business interests or those he promoted.

Girilal Jain, the then editor of the Times of India, rang me up one day to ask whether I could speak to Ashokj Jain, whom I knew well, to get Samir Jain, his son, off his back. Giri said that Ashok Jain, whatever his preferences, treated him well but Samir’s attitude was humiliating.

Inder Malhotra once recounted to me how senior journalists were made by Samir to sit on the floor in his room to write out the names of invitees on cards sent by the organization.

I flew to Bombay and spoke to Ashok who frankly said he would have no hesitation in supporting his son because the latter had increased the revenue tenfold, from Rs 8 lakhs to 80 lakhs. ‘I can hire many Giri Lal Jains if I pay more but not a Samir,’ said Ashok. I conveyed this to Giri who did not last long with the newspaper.

Photograph: courtesy Jitender Gupta/ Outlook

What your settop box says abour your newspaper

7 June 2012

The perils of cross-media ownership are obvious and the Bombay daily DNA demonstrates it in ample measure today on its business pages.

The news-you-can-use story is ostensibly aimed at empowering TV viewers on the various options before them as the country’s four metros go digital from July 1. It lists the comparative advantages of Tata Sky, Airtel and Videocon D2H settop boxes.

But the “news” item carries what amounts to an advertisement for Dish TV, which costs the least, which allows unlimited recording, and which of course is owned by Subhash Chandra, who started DNA in collaboration with Dainik Bhaskar but is now said to be inching closer to taking complete charge.

Link via M.V.J. Kar

Also read: Good morning! Your paper is free of paid news!

Are journalism’s best practices in your DNA?

25 January 2012

On the eve of the nation’s 63rd Republic Day, the Bombay newspaper DNA, from the Dainik Bhaskar and Zee groups, devotes its front page to publicising its code of ethics.

Before laying out its key principles—responsibility, freedom, independence, truth and accuracy, impartiality, fair play—the code reads:

“Our Constitution, protecting freedom of expression, guarantees to the people through our press a constitutional right, and places on journalists, like us, a particular responsibility. Journalism demands of its practictioners not only industry knowledge but also the pursuit of a standard of integrity proportionate to the journalist’s singular obligation.”

Link via M.V. J. Kar

Image: courtesy DNA

***

Also read: Good morning, your paper is free of paid news

ET: It’s never too late to get yourself a code of ethics

IRS sparks TOI-Mumbai vs DNA-HT battle

Is it all over for DNA in the Mumbai market?

External reading: The Mint code of ethics

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 7,525 other followers

%d bloggers like this: