Posts Tagged ‘NDTV 24×7’

When ‘Indian Express’ gave ‘The Hindu’ a story

18 June 2013

N. Ram (left) with Shekhar Gupta at a meeting in 2011 with Maharashtra chief minister Prithviraj Chavan (right)

In October 1989, when The Hindu‘s then associate editor, N. Ram, was stopped in his tracks by his uncle and editor, G. Kasturi, from publishing the third part of an investigation into the Bofors gun deal, Ram found a novel method of getting the story out.

He called a press conference and handed out the story—done in collaboration with the paper’s Geneva correspondent Chitra Subramaniam—to any newspaper interested in carrying it.

In much the same manner, Indian Express editor-in-chief Shekhar Gupta has revealed how, in 2006, he found a way of getting out a story related to the elevation of a Delhi high court to the Punjab and Haryana high court, by giving the third part of the story to The Hindu.

***

In a Walk the Talk interview with Gupta on NDTV 24×7 last week, the serial letter-writer Subhash Agarwal revealed how a family dispute led to his becoming a right to information (RTI) activist.

Agarwal’s uncle, Hari Ram, had filed a case against his father in 1991.

Hari Ram’s son-in-law was, at the time, a judge in the Delhi High Court (Justice Arun Kumar). The case was heard by Justice Vijendra Jain. The two judges knew each other well enough for Justice Jain to lend his official residence to be used by the petitioner Hari Ram, for his grand-daughter’s wedding.

This was in violation of one of the elements of the Code of Conduct or “Restatement of Judicial Values”, adopted by the Full court in 1997 which said no judge shall hear and decide a case of his relative or friend.

The wedding invitation card, with the judge’s residence printed on it, became the evidence for Subash Agarwal to approach both the Supreme Court and the President of India in 2005.  The chief information commissioner’s verdict showed the power of RTI.

Justice Vijendra Jain was later made chief justice of the Punjab and Haryana high court, but his elevation to the Supreme Court as a judge was stalled, despite the then chief justice Y.K. Sabharwal reportedly overruling the recommendation of the President of India, A.P.J. Abdul Kalam.

Shekhar Gupta: So you discovered then the power of RTI which nobody had figured until then?

Subash Agarwal: Yes. The media made me strong. The media highlighted the CIC verdict and that shook the whole of the judiciary.

What happened to these judges then?

After the CIC verdict was published in the media, there was pressure on my uncle from his son-in-law and his associates in the higher judiciary, which also included the Chief Justice of India. And then he had to compromise though we had to pay a price much higher than the value of (the disputed) property at that time.

But the fact also is that one particular judge who later rose to be Chief Justice in a High Court could not ultimately come to the Supreme Court because of your activism.

Right. Mr Kalam held the file of promotion of that judge for elevation to the Supreme Court.

Even though the Chief Justice nearly overruled [the then President], Dr A.P.J. Kalam.

Yes.

You remember that The Indian Express was in the forefront of following that story from Rashtrapati Bhavan. It’s a story I cannot yet tell on camera but we paid gravely for that, but we were willing to pay.

Yes. Your paper has always been the pioneer in highlighting such malpractices.

I made this disclosure public that our third story on that issue, I had to then, with great respect and understanding, give to The Hindu, to Mr N Ram, who played a great editor and published it instead because circumstances were such that the Express could not have carried it…So, this was the first time that an RTI activist actually prevented a judge who had risen to the level of High Court Chief Justice from coming to the Supreme Court.

He had almost reached the Supreme Court.

Coincidentally, in November 2006, the Indian Express‘ new editorial headquarters in the Qutub institutional area was “sealed”  following a Supreme Court judgement.

Ironically, in 2011, The Indian Express and The Hindu were involved in a noisy battle, after N. Ram threatened “defamation proceedings” against the Express for reporting on the internecine war within the Hindu family.

Photograph: courtesy in.com

Read the full interview: Jan Andolan activism has failed’

Also read: Letter-writer secures win against top judge

‘TV is manufacturing news & consent for State’

5 June 2013

Former NDTV and Headlines Today reporter Sandeep Bhushan, now an academic at the Jamia Millia Islamia, in the Economic & Political Weekly:

“The news studio has become the site for “manufacturing” news and consent on behalf of the beleaguered state. This is largely the product of an unprecedented financial crisis which has threatened media’s advertisement-based revenue model, forcing it to cut costs and increase dependence on the state, the financial market, and other cash-rich promoters who are jostling to move into, arguably, India’s most powerful medium.

“Taken together, these have ended up making the owners/promoters, rather than editors, the prime drivers of television news content….

“Post the economic meltdown, the most grievous blow has been suffered by two key institutions that are lynchpins of news systems anywhere in the world, the editor and the reporter. Increasingly, the locus of power in news operations has shifted to the studios – the promoters and their hand-picked editors. This has resulted in a near complete centralisation of news-gathering operations….

“Studios have increasingly become a metaphor for “state”. A studio is the site where “consent” is manufactured on behalf of the existing power relations. Herman and Chomsky term this the “propaganda model”, though their context is different. The model has inbuilt filters that ensure marginalisation of “dissent” and allows the “government and dominant private interests to get their messages across to the public”. They enumerate five filters, the most relevant for us include wealth and profit orientation of the dominant media, advertising revenues as their incomes, and reliance on government, corporate sector and sundry “experts” for information.”

Read the full article: Manufacturing news

Also read: How promoters killed the TV news reporter

Now, NewsX says it is the ‘No.1 English channel’

20 May 2013

If our TV stations cannot even put out numbers of their viewership which have a faint whiff of credibility, can they real put out news and views that news consumers can trust and believe?

NewsX, the news channel which has already seen three sets of owners since its launch, is running crawlers on its screens and advertisements on websites, claiming that it was the “most watched English channel” on May 8, when the Karnataka election results came out.

By splicing and dicing TAM data, NewsX manages to show that Times Now was the least watched of the five major English news channel.

On the other hand, Times Now too is running print advertisements of its viewership on results day. Not surprisingly, this shows that Times Now was the most watched, with NewsX not even in the frame.

timesnow

Also read: The most-watched TV news show at 9 pm is…

Lots of people watch Lok Sabha TV. Surprised?

Headlines Today claims it has overtaken Times Now

Headlines Today claims it’s overtaken Times Now

7 May 2013

In a non-stop season of scams, you would expect television watchers to switch on private TV stations to get the plain, unvarnished truth?

Well, think again.

Hindustan Times once again reports that the most-watched news shows between 8 pm and 10 pm are those on the state-owned Doordarshan News.

The paper reports that the 8 pm Hindi show on the free-to-air channel had a gross rating point of 1.22 for the week ending April 27—and the 9 pm English show Newsnight had a GRP of 1.14, ahead of Times Now, CNN-IBN, NDTV 24×7 and Headlines Today.

The HT report also quotes the information and broadcasting minister Manish Tiwari, who says:

“What these ratings indicate is the rapidly changing perception of viewers about the kind of television they like to watch and is perhaps an occasion to introspect for those who have made sensationalism their staple.”

Interesting if true.

And, if true, the numbers below, which also use TAM ratings, become interesting.

Images: courtesy Hindustan Times, Mail Today

***

Also read: The most-watched TV news show at 9 pm is…

Lots of people watch Lok Sabha TV. Surprised?

Sharp, sensitive, substantive (conditions apply)

The poll straws. They are a-blowing at DD News

India’s most-watched TV news show at 9 pm is…

16 April 2013

India’s most-watched TV news show at 9 pm is, pinch yourself, DD News!

Hindustan Times reports in its gossip columns that News Night:

“the primetime news show [on DD News] between 9 pm and 10 pm topped the TAM ratings last week with 66% market share, four times the channel which comes next.”

Interesting, if true.

And if true, the numbers below, which also use TAM ratings, become interesting.

tn

Also read: Lots of people watch Lok Sabha TV. Surprised?

Sharp, sensitive, substantive (conditions apply)

The poll straws. They are a-blowing at DD News

‘Arnab Goswami is corrective to babalog media’

29 January 2013

arnab

Bangalore, the home of City Tab, India’s original weekly tabloid, now has a new weekly: Talk.

Edited by former Indian Express and Yahoo! staffer S.R. Ramakrishna, Talk also features a weekly satire page called Ayyotoons, illustrated by Satish Acharya.

The latest issue features Times Now* editor-in-chief Arnab Goswami.

***

At the turn of 2012, the columnist Swapan Dasgupta nominated Goswami as his man of the year gone by:

“Arnab’s foremost contribution to the public discourse (at least the English language discourse which still sets the tone for others) is his unending search for what “the nation” wants to know.

“The definition of his imagined community is important. Hitherto, the media was reasonably modest in its inquisitiveness. Its rationale for demanding answers was invariably couched in terms of either ‘viewer interest’ or, at best, ‘the public interest’.

“In projection the ‘nation’ as the inquisitor — and I notice that even in rival channels ‘nation’ is fast becoming a substitute to the more passive use of the ‘country’ — Arnab has succeeded in doing something quite remarkable: he has successfully made ‘nationalism’ the core attribute for assessing public life.   This is a remarkable feat….

“In an environment where others were highlighting the values of cosmopolitanism, internationalism, liberalisation and oozing concern for the human rights of every extremist who sought the vivisection of India, Arnab re-popularised the validity of proud nationalism.

“For helping India recover this eroding inheritance, ‘the nation’ must be thankful to him. He has been the best corrective to the babalog media.”

* Disclosures apply

External reading: Arnab wins Bharat as ‘nation wants to know’

Lots of people watch Lok Sabha TV. Surprised?

24 March 2012

It doesn’t look pretty when a free-to-air public service broadcaster gets into the TRP race.

Lok Sabha TV, the channel of the lower house of Parliament, has issued newspaper advertisements through the audio-visual publicity department (DAVP) of the government, of the viewership commanded by it in Delhi during the first week of March—when the results for the assembly elections to five States came out—and except for Times Now*, the news isn’t too good for the rest.

* Disclosures apply

Also read: Every channel is a winner in great poll race

Every channel is a winner in great poll race

15 March 2012

For politicians, an election is a loaded game: there is one winner and the rest are losers. Sometimes you win, sometimes you lose. Unless, of course, it is a hung parliament or assembly.

Not so for those in the business of capturing their victories and defeats.

All three of India’s leading English news channels are claiming that they were the channel of choice on results day, March 6, when the verdict of the elections to the five State assemblies, including Uttar Pradesh, came out.

# Times Now* newspaper advertisement: “Times Now reaffirms its undisputed leadership on election counting day.” Citing TAM ratings, it claims fullday viewership of 39% (versus 23% for CNN-IBN and 22% for NDTV), and primetime (7pm to 11 pm) viewership of 48% (versus 18% for CNN-IBN and 20% for NDTV).

# CNN-IBN newspaper advertisement: “Elections = CNN-IBN & IBN7. India’s best team = India’s best results. CNN-IBN, IBN7 and The Week post-poll conducted by CSDS gets the projections right again.” On air, CNN-IBN says it was the most watched of the channels.

# NDTV 24×7 newspaper advertisment: “Who won the election without any shouting and screaming? NDTV24x7 had more viewers than all other news channels COMBINED.” Using an opinion poll by GfK-Mode in 11 cities (sample size 5,000), NDTV claims it had 51% viewership compared with CNN-IBN’s 19%, Times Now’s 15% and Headlines Today’s 10%.

* Disclosures apply

Also read: Times Now. Times Now. Times Now.

Which is why Times Now didn’t do an exit poll

Will RIL-TV18-ETV deal win SEBI, CCI approval?

9 January 2012

PRITAM SENGUPTA in New Delhi and KEERTHI PRATIPATI in Hyderabad write: Media criticism in India, especially in the so-called mainstream media, has never been much to write home about.

Operating on the principle that writing on another media house or media professional means exposing yourself to the same danger in the future, proprietors, promoters and editors—most of whom have plenty to hide—are wary of taking on their colleagues, competitors and compatriots.

That risk-averse attitude amounting to a mutually agreed ceasefire pretty much explains why the biggest media deal of the decade—Reliance Industries Limited (RIL) funding Network 18/ TV 18 group to pick up ETV—has been reported with about as much excitement as a weather report.

That the newspaper which issues P. Sainath‘s monthly cheque, The Hindu, declined to publish media critic Sevanti Ninan‘s fortnightly column on market rumours about the impending deal (without telling readers why) provides a chilling preview of what lies in store as the shadow of corporates lengthens over the media.

In 2008, New York Times‘ columnist Anand Giridharadas wrote of why the Indian media does not take on the Ambanis of Reliance Industries in an article titled “Indian to the core, and an oligarch“.

“A prominent Indian editor, formerly of The Times of India, who requested anonymity because of concerns about upsetting Mr Ambani, says Reliance maintains good relationships with newspaper owners; editors, in turn, fear investigating it too closely.

“I don’t think anyone else comes close to it,” the editor said of Reliance’s sway. “I don’t think anyone is able to work the system as they can.”

***

First things first, the RIL-Network18/TV18-ETV wedding is an unlikely menage-a-trois.

Reliance Industries Limited is a behemoth built by Dhirubhai Ambani and his sons Mukesh Ambani and Anil Ambani using a maze of companies and subsidiaries built on a heady cocktail of mergers and demergers, using shares, debentures, bonuses and other tricks in the accounting book—and many beyond it.

The only known interest of the Ambanis in the media before this deal was when they bought a Bombay business weekly called Commerce and turned into the daily Business & Political Observer (BPO) to match the weekly offering, The Sunday Observer, which they had acquired from Jaico Publishing.

(Top business commentators like John Elliott and Sucheta Dalal have alluded to a blog item to convey that Mukesh Ambani’s media interest goes beyond the recent announcement.)

Anyway, BPO, launched under the editorship of Prem Shankar Jha, was long in coming unlike typical Reliance projects. Suffice it to say that in 1991, when India was at the cusp of pathbreaking reforms, some of India’s biggest names in business journalism were producing dummy editions of BPO.

The Ambani publications were under the gaze of the more media-savvy younger brother, Anil Ambani, who operated with R.K. Mishra, the late editor of The Patriot, as chairman of the editorial board. The Observer group shuttered before the beginning of the new millennium.

As Mani Ratnam‘s film Guru based on Sydney Morning Herald foreign editor Hamish McDonald‘s book The Polyester Prince makes clear, the Ambanis have always cultivated friends across the political divide, but they have been identified with the Congress more than the BJP.

Raghav Bahl‘s Network18/TV18 is in some senses an ideal fit for RIL.

Till its latest cleanup came about a year and a half ago, it was difficult to understand which of its myriad companies and subsidiaries came under which arm. It too has friends on either side, but suffice it to say, CNN-IBN‘s decision not to run the cash-for-votes sting operation in July 2008 revealed where its political predilections lay.

Eenadu and ETV, on the other hand, is a long, different story.

***

The ETV network of channels was launched by Ramoji Rao, the founder of the Telugu daily Eenadu. Rao has many claims to fame (including launching Priya pickles), but he is chiefly known as the media baron behind the transformation of the Telugu film star N.T. Rama Rao into a weighty non-Congress politician.

Rao and his men are known to have crafted speeches that tapped into dormant Telugu pride for the politically naive NTR. The massive media buildup in Eenadu—Ramoji Rao pioneered multi-edition newspapers with localised supplements—saw NTR become the chief minister of Andhra Pradesh just nine months after launching the Telugu Desam Party (TDP) in 1982.

Two years later, when NTR was removed from office by a pliant governor (Ram Lal) working at the behest of Indira Gandhi‘s rampaging government, Ramoji Rao played a key role in protecting the numbers of TDP MLAs by having them packed off to Bangalore and Mysore, and building public opinion through his newspapers.

When NTR’s son-in-law N. Chandrababu Naidu walked out of TDP to “save” TDP, Ramoji Rao backed Naidu and played a hand in his ascension as CM. Thus, Ramoji Rao galvanised non-Congress forces in the South leading to the creation of the National Front, which installed V.P. Singh as PM in 1989 after the Bofors scandal claimed Rajiv Gandhi.

In 2006, Ramoji Rao placed his political leaning on record:

“I submit that until 1983 the Congress was running the State in an unchallenged and unilateral manner for the past 30 years. The Congress party became a threat to democracy and in view of the single party and individual rule by Indira Congress, the opposition in the state was in emaciated condition. It has been reduced to the status of a nominal entity. The dictatorial rule of the Congress proceeding without any hindrance. I submit that as the opposition parties were weak and were in helpless situation where they were unable to do any thing in spite of the misrule by the ruling party, Eenadu played the role of opposition. I submit that in the elections of the State Assembly held in 1983, the Congress for the first time did not secure a majority in the elections and lost the power to the newly formed Telugu Desam Party. I submit that on the day of poling i.e. January 5, 1983, I issued a signed editorial on the front page of Eenadu supporting the manifesto of Telugu Desam Party and calling on the electorate to vote for Telugu Desam Party giving cogent reasons for the stance taken by me.”

In short, the marriage between RIL-Network18/TV18 and Ramoji Rao is one between a largely pro-Congress duo and a distinctly non-Congress one.

***

Indeed, Ramoji Rao’s troubles that has resulted in substantial sections of his ETV network getting out of his grasp and into RIL’s, are largely because of his consistently anti-Congress stance, which gained an added edge in 2005 when the Congress under Y.S. Rajasekhar Reddy (YSR) trumped the TDP under Chandrababu Naidu in the assembly elections.

Reported The Telegraph:

A slew of news reports in Eenadu and programmes on ETV since 2005 have accused Congress ministers, politicians and senior government officials of corruption and hanky panky. One report, for instance, debunked the official claim that the number of suicides by farmers had dropped. Another attacked construction by Y.S. Vivekananda Reddy, the chief minister’s brother, on disputed land. A third said that Eenadu had discovered, based on a survey, that voter lists for elections for local bodies had omitted the names of opposition party sympathisers.

It didn’t take long for YSR to hit back.

It was a two-pronged attack: his son Y.S. Jagan Mohan Reddy launched a project to own launch his own newspaper and newschannel house to take on the might of Eenadu and ETV. Simultaneously, a Congress MP from Rajahmundry attacked Ramoji Rao where it hurt most: his finances.

Arun Kumar Vundavalli, the MP, revealed that Rao’s Margadarsi Financiers had started dilly-dallying about repaying depositors, even after their deposit period had expired. Kumar showed that Margadarsi Financiers—a Hindu Undivided Family (HUF) company, of which the karta was Ramoji Rao—had collected deposits from the public, although a 1997 RBI law forbade HUFs from doing so.

Margadarsi Financiers owned a 95% stake in Ushodaya Enterprises, Ramoji Rao’s company which owned Eenadu and ETV.

A one-man committee of enquiry constituted by the Y.S. Rajasekhara Reddy government revealed that Rs 2,600 crore of money was collected from the public in violation of RBI norms. Although his companies were not in great shape, Ramoji Rao assured the Andhra Pradesh high court that he would repay the full amount of Rs 2,600 crore due to the depositors.

Enter Blackstone.

In January 2007, the world’s largest private equity player indicated that it wanted to pick up 26% in Ushodaya Enterprises group for Rs 1,217 crore. At the time, it was reported to be India’s single largest foreign direct investment (FDI) in the print media.

The Blackstone offer placed the value of Ramoji Rao’s company at Rs 4,470 crore.

But the FDI proposal got stuck in the I&B ministry for months, allegedly at the behest of Vundavalli, who raised a variety of concerns over the Blackstone-Eenadu deal. In January 2008, when the clearance for the Blackstone investment was still not coming, Mint asked:

“Does the promoter of an Indian company, who is selling a stake in his family’s media firm to a foreign investor, have the right to do what he wants with that money, in this particular case, pay off liabilities of another company that his family separately also owns?….”

“FIPB records then show that the finance ministry, specifically citing Vundavalli’s claims, ‘has observed that prima facie, it appears that the purpose of securing funds from M/s Blackstone is not for advancing the business of Ushodaya Enterprises Ltd, but for repaying the deposits taken by M/s Margadarsi Financiers.”

When the Blackstone deal did not materialise, Nimesh Kampani of JM Financial stepped in as Ramoji Rao’s white knight although, as Sucheta Dalal writes, Kampani was never known to have any interest in the media except in deal-making.

According to VC Circle, Kampani picked up 21% of Ushodaya Enterprises for Rs 1,424 crore, which valued the company at Rs 6,780 crore, or over 50 per cent more than what Blackstone was willing to accept.

“The first public report of Kampani’s investment came in early February 2008, or around 10 days after stock markets crashed globally.”

Now, YSR got after Kampani.

Andhra Pradesh police issued a “look-out” notice for Kampani. Nagarjuna Finance, of which Kampani had been director, had allegedly defrauded depositors. Although Kampani had resigned from the independent directorship of the company nine years earlier, it was a sufficient handle to beat him with.

For months, Kampani had to stay out of India, fearing arrest. It was only after his bete noire YSR met with a bloody death in a helicopter crash in September 2009 that Kampani could return home.(YSR’s death in the aircrash was itself not without controversy involving the Ambanis.)

In May 2010, rumours surfaced of Mukesh Ambani buying up JM Financial but they soon fizzled out.

Shortly before buying into ETV, Kampani had recently sold his stake in a joint venture with Morgan Stanley to his foreign partner for $440 million and had the cash. The Margadarsi bailout, it was assumed, was in his personal capacity. It took a petition in 2011 filed by YSR’s widow seeking an inquiry into Chandrababu Naidu’s assets assets for the penny to drop.

Enter RIL.

YSR’s widow, Y.S. Vijayalakshmi, an MLA, alleged that when gas reserves were found in the Krishna Godavari basin in Andhra Pradesh in 2002, the Chandrababu Naidu government wilfully surrendered its right over the discovery in favour of Reliance, “while allowing Naidu’s close associate Ramoji Rao to be the vehicle of the quid pro quo.” (page 32)

“In consideration for the favour done by the Respondent No. 8 (Chandrababu Naidu) in allowing the State’s KG basin claim to be brushed under the carpet, the Reliance group facilitated the payout of Ramoji Rao’s debts to his depositors. This was carried out through known associates and friends of Mukesh Ambani.

“Two of these known associates of Ambani and the Reliance Group are Nimesh Kampani (of JM Financial) and Vinay Chajlani (of Nai Duniya).

“Kampani extended himself in ensuring that Ramoji Rao would be bailed out. Within a short span of 37 days between December 2007 and January 2008, six “shell companies” were floated on three addresses, which are shown as Sriram Mills Compound, Worli, which is the official address of Reliance Industries Limited. Reliance diverted Rs 2,604 crores of its shareholders money through the shell companies to M/s Kampani’s Equator Trading India Limited and Chajlani’s Anu Trading.”

In other words, RIL’s involvement in Eenadu through Kampani became known only recently in response to Vijayalakshmi’s petition, but it was market gossip for quite a while.

T.N. Ninan, the chairman of Business Standard and the president of the editors’ guild of India, wrote in a column in January 2011:

“If reports in Jagan Reddy’s Saakshi newspaper are to be believed, Mukesh Ambani is a behind-the-scenes investor in Eenadu, the leading Telugu daily.”

Vijayalakshmi’s 2011 petition makes several serious allegations.

That Ramoji Rao entered into the deal with Kampani’s Equator just 23 days after it was registered although it had no known expertise or business; that Ushodaya sold Rs 100 shares to Equator at a premium of Rs 5,28,630 per share; and that Ushodaya’s valuation had been pumped up by Rs 1,200 crore by its claims over a movie library.

Vijayalakshmi’s petition concluded:

“The interest shown by Reliance group in coming to the rescue of Ushodaya Enterprises headed by Ramoji Rao is clearly in defiance of any prudent profit-based corporate entity (since) Reliance does not gain any returns by virtue of that investment.”

***

It is this RIL baby that is now in Network18/TV18′s lap.

The timing of the RIL-Network18/TV18-ETV deal also hides a small story.

It comes when the probe into the assets of Naidu and his associates (including Ramoji Rao) has moved from the High Court to the Supreme Court. It comes when a parallel probe into Vijayalakshmi’s son Jagan Mohan Reddy’s assets has entered a new and critical phase. It comes when the KG basin gas controversy is heating up. And, above all, it comes when 2014 is looming into the calendar.

Several questions emerge from this deal which has politics, business and media in varying measures:

1) What does it mean for Indian democracy when India’s richest businessman becomes India’s biggest media baron with control over at least two dozen English and regional news and business channels?

2) What kind of control will Mukesh Ambani have over Raghav Bahl’s Network18/TV18 when and if RIL’s optionally convertible debentures (OCDs) are turned into equity?

3) What kind of due diligence did the financially troubled Network18/TV18 do on the Kampani-Ambani investment in ETV before agreeing to pick up RIL’s stake for Rs 2,100 crore?

4) How will CNBC-TV18, which incidentally broke the news of the split among the Ambani brothers in 2005, report news of India’s biggest company (or its political and other benefactors) now that it is indirectly going to be owned by it?

5) Is there a case for alarm when one man has a direct and indirect stamp over three of the five major English news channels (CNN-IBN, NewsX and NDTV 24×7), three business channels (CNBC-TV18, IBN Awaaz, NDTV Profit), and at least five Hindi news channels?

6) Do Raghav Bahl and team who ran a handful of channels heavily into debt, have the expertise to run two dozen or more channels, especially in the language space where there are bigger players like Star and Zee?

7) Is the ETV network really worth so much, especially when Ushodaya’s most profitable parts, Eenadu and Priya Foods, are out of it? Or is RIL using Network18/TV18′s plight to turn a bad asset into a good one?

8) Is RIL really tying with Network18/TV18 with 4G in mind, or is this just spin to push an audacious deal past market regulators such as SEBI and the Competition Commission of India (CCI)?

9) How immune are Mukesh Ambani and Raghav Bahl from political forces hoping to use the combined clout of RIL-Network18/TV18 to blunt negative coverage ahead of the 2014 general elections?

10) And have Network18/TV18 investors got a fair deal?

***

Infographic: courtesy Outlook

Also read: The sudden rise of Mukesh Ambani, media mogul

The Indian Express, Reliance & Shekhar Gupta

Niira Radia, Mukesh Ambani, Prannoy Roy & NDTV

Anna Hazare: 17 TV interviews over 11 hours

14 September 2011

Exclusive interview with Barkha Dutt on NDTV 24×7. Exclusive interview with Rajdeep Sardesai on CNN-IBN. Exclusive interview with Rahul Kanwal on Headlines Today.

“Live” exclusive interview with Arnab Goswami at “8.23 pm” on Times Now….

It was all in a day’s work for anti-corruption campaigner Anna Hazare on Tuesday, 13 September, as he rolled out the charpoy for Delhi TV wallahs in his “model” village, Ralegan Siddhi, and went on a PR overdrive.

Now, DNA reports that 74-year-old Hazare, who sat on a 12-day fast in Delhi last month, gave 17 interviews during the day and spoke for 11 hours.

“It was decided to give time slots to 17 TV channels yesterday. Though tired, Anna kept his word and obliged all channels talking continuously since early morning to night in a marathon interview session lasting about 11 hours,” said one of his close aides.

The interview sessions also witnessed “skirmishes” between TV crew as they could not agree to sequence and timing of the interaction, leading to heated exchanges when the embargo decided upon were jumped by some channels.

Read the full story: Anna Hazare gives 17 interviews over 11 hours

Also read: How The Times of India pumped up Team Anna

The ex-Zee News journalist behind Anna Hazare show

Ex-Star News, ToI journos behind ‘Arnab Spring’

Is the media manufacturing middle-class dissent?

Should media corruption come under Lok Pal?

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 7,220 other followers

%d bloggers like this: