Posts Tagged ‘Public TV’

How to launch a TV channel at half the cost

17 May 2012

On the New York Times site India Ink, Raksha Kumar writes on how the Kannada news channel Public TV got launched:

“I got these lights for just 40 rupees each (76 U.S. cents) when Wipro closed one of its branches in Bangalore,” said H.R. Ranganath, chairman and managing director, pointing at the ceiling.

“These cubicles, which my reporters and editors use, were bought from a shut-down office of Kingfisher,’’ he added, while doors were purchased from a Siemens branch that closed….

“We bought the cameras we use for 200,000 rupees each,” said Shashi Deshpande, facilities manager at Public TV. “Each of them would have cost us one million or more if purchased new….

“According to Mr Ranganath, the cost of starting up a regional television news channel in Karnataka is anywhere from 45 to 50 crores, or 450 million to 500 million rupees ($8.5 million to $9.4 million). He figured that if he could cut capital and operational costs at least in half, then he would be able to build a network without any outside financial help.”

Photograph: courtesy The New York Times

Also read: Editor declares assets, liabilities on live TV

Is there room for another Kannada news channel?

This is your chief minister and here is the news

How Kannada TV channels hit back at lawyers

3 March 2012

After the free-for-all in the Bangalore courts on Friday, in which lawyers took the law into their own hands, clobbering reporters, stoning OB vans, etc, all the 24×7 Kannada news channels—TV9, Suvarna News, Udaya News, Janashri, Samaya, Public TV, News 24—blacked out their screens for two minutes at 8 pm and ran a uniform message registering their protest.

The message read:

“We strongly protest the violence unleashed on journalists by lawyers.”

Photograph: courtesy Vishwatma Bhat

Editor declares assets, liabilities on live TV

27 February 2012

Even as a question mark hangs over the heads of many editors and journalists, H.R. Ranganath, the chairman and managing director of the newly launched Kannada news channel, Public TV, has declared his assets and liabilities on live television, with his tax consultant sitting alongside him and reading out the list.

Ranganath—former editor of the New Indian Express owned daily Kannada Prabha and the Rajeev Chandrasekhar owned news channel Suvarna News—says he provided the list of his assets and liabilities to his proprietors at his previous ports of call each year, but was only now putting it in the public domain.

Any piece of property over and above those listed by him can be auctioned and the proceeds used for public use, declares Ranganath.

The editor’s assets, as read out by his tax consultant of 15 years, Vijay Rajesh:

# A gift from his mother of four guntas of land in Arkalgud, Hassan

# 1991-92: Partnership in a plot of 13,980 square feet in Mysore

# 2002-03: A house constructed on a 30×40 site in Bangalore

# 2005: A Hyundai Accent car bought on loan

# 2009: A Honda Activa scooter

# 2011: A second-hand 1975 jeep bought last year

# 11,000 shares in Mindtree, 12 shares in Reliance Industries, 15 shares in Kairon

# 250 grams of gold belonging to his wife, 100 grams gifted at the time of marriage, the rest bought over the last 20 years.

Also read: Income, outgo, assets, liabilities, profit, loss

Aditya Nigam‘Editors and senior journalists must declare assets’

***

Is there room for another Kannada news channel?

This is your chief minister and here is the news

This is the chief minister, and here’s the news

12 February 2012

Karnataka chief minister D.V. Sadananda Gowda inaugurates the Kannada news channel, Public TV, in Bangalore on Sunday by reading a news item from a laptop computer. The channel is headed by H.R. Ranganath, the son of a southern railway employee in Mysore, who rose to be editor of Kannada Prabha and Suvarna News.

PhotographKarnataka Photo News

Also readIs there space for another Kannada news channel?

Porngate: How BJP MLA blacked out TV, papers

9 February 2012

A battle royale has broken out between the two leading Kannada news channels over who broke the porn video scandal, involving ministers in the BJP’s “gateway to the south”, Karnataka.

Market leader TV9 ran a news item on its 9 pm primetime news show on Wednesday, complete with a visual of its head honcho, Mahendra Mishra. The news item contained an interview with its cameraman in the legislature who caught the ministers prying into their cellphones and who then sent off an SMS to the reporter, Laxman Hoogar.

Not to be outdone, the Rajeev Chandrasekhar owned Suvarna News claimed it was the first with the story. All evening it ran news of the scandal with mnemonics and a “super” shouting “Naave First” (we were first). Its news item had one of the errant ministers referring to a Suvarna News reporter by name, which the channel played in a loop as to validate its claim.

All this breast-beating comes a day ahead of the launch of another news channel, Public TV, to be edited by former Suvarna News head, H.R. Ranganath.

More importantly, The Times of India reports that one of the three ministers caught with his pants down, Laxman Savadi, ensured that visuals of his watching the porn visuals was blacked out in his constituency, Athani, by ordering that electricity be cut off.

No newspaper of any language reached the town as most bundles were booked and purchased by his supporters en route.

Image: courtesy The Times of India

Also read: One more claimant for 2G spectrum scam

Everybody loves (to claim credit for) an expose

Times Now. Times Now. Times Now. Times Now.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 7,524 other followers

%d bloggers like this: